zaterdag 30 december 2017

Vandaag fietsen naar Khao Takiab.

Zaterdag 30 december 2017,
Hua Hin.

Vanmorgen ging om kwart over vier de wekker in onze kamer want Lucienne sliep bij ons en moest er vroeg uit want zij vliegt vandaag terug naar Amsterdam. Ina zette koffie en maakte een boterham voor haar en ik zette een blikje cola ligt voor haar klaar voor in de vip bus die ze om 6 uur moest nemen op het vliegveld van Hua Hin. Ze zag er prachtig uit in een creatie van Rama, haar kleermaker, waar ze weer verschillende kleren heeft laten maken.

Mooi of niet.
De taxi stond mooi om kwart over vijf voor de deur en we namen hartelijk afscheid. Wij zijn nog even terug naar bed gegaan om op een normale vakantie tijd op te staan. Na onze koffie met een bobo zijn we Martijn gaan ophalen bij Jeroen voor een fietstocht naar Khao Takiab. We zijn eerst bij een nieuw hotel wezen kijken waar Martijn van had gehoord maar na het opvragen van de prijzen vonden we het ineens niet leuk meer (165.000 Bath voor 30 dagen) voor een gewone kamer. Ze hadden wel een mooie tuin en het lag ook direct aan zee.

Onze huis fotograaf.
Op de terugweg naar ons einddoel vonden we nog een huisje dat helemaal was opgebouwd uit bamboe. Die vrouw had het met haar familie in zes jaar gebouwd omdat er geen aannemer was te vinden die dit wilde doen in deze stijl. We mochten het huis van binnen bekijken en het zag er leuk uit met voor elke kamer een eigen jacuzzi.

Zelfs een garage eronder.

Lekkere jacuzzi.

Daarna zijn we achter de berg gestopt bij de  nieuwe pier en hebben daar wat gegeten en gedronken en namen we alle drie een voet massage om gelijk een middag dutje te doen.

Heerlijke patay kai met sweet en sour.
En dat is gelukt volgens Ina want die heeft er twee horen snurken.

Wakker worden.
Nadat we wakker zijn gemaakt zijn we naar het kantoor van de ferry gelopen op de pier en hebben geïnformeerd naar de vertrektijden en de prijzen naar Pattaya, een tocht van twee uur dwars over de zee. Ze vertrekken in principe iedere dag om 1 uur en de kaartjes kosten 1250 Bath (€ 27.50).

De pier achter de berg.
Dit is misschien een leuke trip voor volgende week, dan gaan we misschien Wim Kadee bezoeken, een kennis die in Pattaya woont. Met de folder in de fietstas zijn we terug gegaan naar het hotel om ons op te knappen voor het avondeten. We wilden op de nachtmarkt gaan eten en daarna even een uitje naar de rosse buurt.

Ook onze verkoopster uit Birma van 72 was er weer bij.
We hielden het vol tot twaalf uur en toen vielen onze luiken dicht. We namen afscheid van Martijn want die ging nog even door en wij zijn in een tuk tuk gestapt naar huis. Ondanks het late tijdstip was het nog heel druk op ons plein voor de deur. We bereikten de voordeur tussen de geparkeerde auto's door en zijn snel in bed gedoken.
Welterusten en tot morgen...............