maandag 29 december 2014

Fietstochtje in Cha-Am

Zondag 28 december 2014
Hua Hin.

Vandaag vonden we het weer tijd worden voor een rondje fietsen in Cha-Am. Op de hoek van Soi 68 hebben we de lokale bus genomen waar het buskaartje was verhoogd naar 25 Bath. Of dit officieel is, zal ik nooit weten want je krijgt geen kaartje. Na een kwartiertje wachten gingen we op weg naar het grappige mannetje van de fietsenstalling die ons nog herkende van de vorige jaren. Zonder borg of vooruit betaling kregen we de fietsen mee.

Eerste pitstop!

De weg naar de boulevard.

Even kijken hoe dit groeit en bloeit.

Zoveel kleuren in één potje!
Ik sprak met hem af dat we tussen twee en drie terug zouden zijn. Na honderd meter fietsen hadden we al trek in koffie en na de koffie wilde ik op zoek naar een tentje waar ik altijd mijn mango shake haal op de boulevard. 

Zonder woorden.

Moderne tempel in Cha-Am.

Buggy gevonden, nu nog een kenteken.
Na al deze doping werd het tijd voor een echt stukje fietsen en zijn we de hele boulevard afgereden en gingen we richting onze lunch plek. Daar nam ik saté en Ina gebakken rijst met garnalen en een gemixte salade om samen te delen. In ons restaurant stond nog een prachtige buggy opgesteld die ik best wel zou willen hebben.Het was onderhand tijd geworden om de fietsen terug te brengen en na het betalen van 140 Bath liepen we naar het minibusje die ons terug bracht naar de klokkentoren op de Petchkasem road. We zijn naar het terras gelopen van Jeroen waar we Martijn aantroffen en zijn bij hem aangeschoven tot een uur of vijf. Zijn zus Lucienne zou bellen als ze klaar was en ook komen maar dat duurde wel erg lang. Martijn dacht laat ik zelf maar even bellen en hoorde toen dat Lucienne opgesloten had gezeten in de badkamer omdat het slot niet goed werkte.

Bij deze een nieuw slot.
Daarna even poedelen en een lange broek aan en naar de nachtmarkt gelopen voor onze avond maaltijd. Het was best wel een drukke dag geweest dus op de vraag van Ina zullen we naar bed gaan zei ik volmondig ja. Hieronder nog een link voor een mooi video filmpje van Thailand.
Mooi Thailand
Welterusten..........

Geen opmerkingen: