zondag 6 januari 2013

Nieuwjaarsdag

Dinsdag 1 januari 2013
Hua Hin.

Vandaag wordt het ons laatste wandeling over het strand. We lopen met een beetje weemoed door het straatje naar het strand waar de paarden al weer staan te wachten op klandizie.

Straatje naar strand.
De paarden bij de ingang van het strand.

Tijdens onze wandeling zagen we toch nog ophogingen omdat men blijkbaar bang was voor een nieuwe storm.

Zandzakken voor de deur.

We besloten na de koffie nog een extra stuk te lopen
omdat het de laatste keer was. Op weg naar het strand hebben we nog een T-shirt gekocht als souvenir met een afbeelding van een fietstaxi erop. Dit vervoersmiddel hebben we nog niet gehad dus moeten we zeker volgend jaar terug om dit uit te proberen!
Fietstaxi.
Inmiddels was het weer tijd voor de lunch geworden en besloten we in de buurt van het hotel te gaan eten.
Na het eten zijn we naar de kamer gegaan en hebben alvast wat spullen in de koffer gedaan. De hotel shuttle zou ons de volgende dag naar het station brengen (2 straten verderop) dus dat was alvast mooi geregeld door de manager van het hotel. Pipo (zo heet hij echt!) de chauffeur die ons weg zou brengen, moest dan wel wat eerder beginnen. Zo te zien zou hij dat graag doen want hij vermoede denk ik wel dat er dan een extraatje voor hem inzat. Hij had immers ook al een pet van mij gehad. Ook hebben we voor de zekerheid maar gevraagd of ze ons de volgende dag om 04.00 uur wilden wekken zodat we er zeker van waren dat we ons niet zouden verslapen, in verband met de treinreis naar Bangkok die gepland staat voor 06.05 uur. Na dit alles geregeld te hebben, zijn we 's avonds op pad gegaan om bij Heidi te gaan eten maar helaas het restaurant zat vol dus zijn we doorgelopen naar de Ketsarin aan het strand.

Vuurwerk bij het Hilton hotel.
Na een heerlijke maaltijd kompleet met vuurwerk zijn we vroeg naar bed gegaan om de volgende dag fit aan de treinreis te beginnen.