zaterdag 29 december 2012

Een dag op zee.

Zaterdag, 29 december
Hua Hin.

Voor het eerst in de vakantie hebben we ons om half zeven laten wekken want om acht uur zouden we worden opgehaald voor een zeecruise. Gelukkig is de eetzaal ook vroeg open dus konden we nog een ontbijtje meepikken wat heel belangrijk is als je een dag de zee op gaat. Het busje was wat aan de late kant en tijdens het wachten vroeg ik de bewaker/portier om een plaatje van ons te schieten voor de ingang van het hotel.

Ingang van ons Hotel Citin Loft.
Om vijf voor half negen vertrokken we richting zuiden naar het vissersdorpje Pak Nam Pran waar de boot de Mai Tai II al op ons lag te wachten.

Inschepen.
Na een hartelijk welkom aan boord van de kapitein die een Deen bleek te zijn, kozen we het ruime sop. Bij het uitvaren van de riviermonding werden we al verblijd met een heerlijke kop koffie. Tijdens de koffie voeren we langs honderden gekleurde vissersbootjes.

Kleuren genoeg.
De reis zou ons brengen via Dolphin Bay naar Monkey Island waar we apen konden voeren. Dolphin Bay staat bekend om zijn zeldzame roze dolfijnen. Dolfijnen hebben we echter niet gezien, apen des te meer. We werden met een sloep naar het eiland gebracht en kregen resten fruit om die aan de apen te voeren.
De oversteek.
Lekker annanas.
Tot ziens.
Daarna weer met de sloep naar de boot en konden we heerlijk gaan zwemmen. Er waren toch wel veel golven dus zwemmen ging best wel moeilijk. Na het zwemmen een heerlijke Thaise lunch en na de lunch kon je ook vissen vanaf de boot. Er werden verschillende vissen gevangen waarvan sommige ook giftig waren en met een tang van de haak werden gehaald. Na een toch wel teleurstellende vangst begonnen we aan de terugreis naar de haven.

Monkey eiland.
Daar aangekomen stonden de mini-bussen al keurig te wachten om ons weer naar het hotel te brengen. Nadat we nog even de schone was hadden opgehaald zijn we neergestreken bij Joy voor een biertje en een wijntje en daarna even een dutje doen want we waren best moe van zo'n dag op zee. We besloten de wekker te zetten en zijn 's avonds weer bij Hua Hin Seafood op de avondmarkt gaan eten. Het was er erg druk en er was geen tafeltje meer vrij dus vroegen we of we mochten aanschuiven bij een jong stel. Na het gebruikelijke aftasten in het Engels van waar kom je vandaan enz. bleken het Belgen te zijn.

Robby en Sophie uit Zemst.
Robby en zijn vrouw Sophie uit Zemst bleken op vakantie te zijn bij de ouders van Sophie die voorgoed in Thailand wonen en het er erg naar hun hebben in Hua Hin. Volgens de ouders is Hua Hin de beste plaats in Thailand om te wonen en wij kunnen ons daar wel in vinden tot nu toe. We vroegen aan Sophie om het telefoonnummer van haar vader mochten wij in de toekomst vragen hebben over onze mogelijke vestiging in deze regio. Na een gezelllige babbel stapten ze op omdat opa en oma aan het oppassen waren. Wij gingen verder met ons eten en stapten daarna ook op voor een afzakker bij de Heaven. We waren het eigenlijk gauw zat en gingen richting huis lopen toen de meisjes van de voetmassage ons riepen en zeiden dat ze nog open waren het was inmiddels als twaalf uur. We waren niet echt gekleed hiervoor maar dat vonden ze geen probleem en allebei kregen we een korte broek aan die gebruikt wordt voor een Thaise massage.

Thaise broek.
Na de voetmassage was het inmiddels half twee geworden en kwam er einde aan een lange vermoeiende dag.