dinsdag 23 december 2014

Was verdwenen, hemd weg?

Dinsdag 23 december 2014
Hua Hin

Op weg naar de bakker kwam ik tot de conclusie dat het hek gesloten was (met een groot hangslot) van de naaister die mijn Thaise hemd zou maken! Ik besloot naar de overkant te lopen waar ik de was had gebracht . Tot mijn schrik bleek ook mijn was niet te vinden! Na wat zoeken, zei de eigenaar dat ik later maar terug moest komen als de wasvrouw er was, die had er meer verstand van. Oké, dan kom ik later terug. 
Gelukkig had de bakker wel mijn bestelde brood. Na een lekker ontbijt met oude kaas uit Holland zijn we op de songthaew gestapt naar Marakesh om daar vandaag het derde gedeelte van het strand te lopen. Al lopende naar het strand kwamen we zes paarden tegen gemaakt van boomwortels. Een kunst apart.

Gemaakt van boomwortels.
Tot onze verbazing was het water door de wind van de afgelopen week opgestuwd tot aan de muren van de hotels. We wisten niet wat we zagen, het hele  strand was weg.

Zicht op derde stuk strand met in de verte Kao Takiab
We besloten om de gok te wagen en toch maar het tweede stuk strand terug te lopen in de hoop dat het verderop beter zou worden omdat daar het strand wat hoger ligt en het inmiddels ook eb begon te worden.

Eerst een stuk door het zeewater banjeren.
Na ongeveer tweehonderd meter lopen begon de zee zich terug te trekken en werd het strand weer zichtbaar. Na een paar kilometer was het weer tijd voor de lunch in een voor ons nieuw strandtentje genaamd Tum waar we fantastisch hebben gegeten. Ina een krab salade en ik een Massaman kip, beide met knoflookbrood.

Ziet het er lekker uit of niet?


Strandtentje Tum
Na het eten zijn we nog even de bank binnen gelopen omdat we nog een vraag hadden over onze rekening. Nadat ook die beantwoord was, hebben we weer de songthaew terug naar huis genomen. We liepen toch langs de wasserij dus meteen maar even gevraagd of ik een nieuwe lange witte broek moest kopen of dat mijn oude broek inmiddels was gevonden! Er was niets aan de hand, alles zat nog in de was of hing te drogen. Morgen zou alles klaar zijn. Met een gerust gevoel gingen we naar de overkant waar ook het hekwerk van de naaister weer open was dus meteen m'n hemd maar opgehaald. Je weet maar nooit voor hetzelfde geld laat ze dat luik weer zakken! Voor 10 Bath (€ 0,25) had zijn mijn hemd keurig gemaakt en was zo blij dat ik besloot haar 50% fooi te geven! We liepen nog langs een ander hotel die mooie koi karpers voor de deur heeft.


Kleine Jongens.
Om deze goed aflopen te vieren, besloten we naar een Hollandse zaak te gaan om daar een biertje en een wijntje te drinken. We raakten aan de praat met de Hollandse eigenaar omdat ik wat vragen had over het rijden met een buggy in Thailand. Deze aardige man nodigde ons uit om het kerstdiner op kerstavond bij hem door te brengen in een klein gezelschap van voornamelijk Nederlanders. Hij had een 5 gangen kerstdiner in de aanbieding voor 300 Bath (€ 7,50). Wij hadden dit jaar geen zin om naar een uitgebreid lopend kerstbuffet te gaan. Na 2 biertjes zijn we naar het hotel terug gegaan om een stukje te schrijven en even een uiltje te knappen. Daarna een douche en de lange broek aan (tegen de muggen want die heb je na 5 uur wel nodig) voor een hapje op de avondmarkt.

Ina een lekker karbonade

Ik , sweet and sour met gebakken rijst en garnalen 
Morgen weer een verhaaltje. Welterusten.................
Hieronder nog een mooi filmpje over Thailand.

Nog een mooi filmpje over Thailand

 

Geen opmerkingen: