zaterdag 25 januari 2014

Tandarts dag in Hua Hin.

Vrijdag 24 januari
Hua Hin.

Vandaag stond voor Ina een bezoek aan de tandarts gepland voor het verwijderen van koffie aanslag. Terwijl Ina op de stoel zat, maakte ik gebruik van een heerlijke massage aan de overkant van de weg. De bedoeling was om hierna nog een keertje een strandloop te doen maar helaas, ik liet mijn ondergebit op de tegelvloer van onze hotelkamer vallen en ja hoor er brak een stukje van mijn porseleinen tand af. Dus dat werd een tweede bezoek aan de tandarts vandaag maar dan om 3 uur.


Mijn Thaise tandarts.
We zijn maar een stukje gaan lopen om de tijd te overbruggen en kwamen onderweg een kleermaker tegen met een winkel van 3 vierkante meter aan wie ik vroeg of hij mijn korte broek kon voorzien van een elastieken band aan de binnenkant. Ja dat kon hij wel. Ook hier weer een afspraak gemaakt voor morgenmiddag om twee uur. Om even voor 3 uur vielen we neer op een terrasje, aan de overkant van de tandarts waar al wat Hollanders waren neergestreken.

Huub en Netty uit Thorn.
Mijn gebit weggebracht en dat kon ik een half uurtje later weer ophalen voor de som van 900 Bath (€ 20,-) wat wel prijzig is voor Thaise begrippen maar ik was geholpen voor even. Ik denk dat mijn tandarts in Nederland er wel een nieuwe tand in zal zetten. Al met al zijn we blijven hangen op dat gezellige terras en ging iedereen lichtelijk beneveld naar zijn eigen huis. Wij besloten ons om te kleden en maar meteen te gaan eten want als we even zouden gaan liggen, hadden we het idee dat het er niet mee van zou komen. Gegeten op de avondmarkt en daarna onder de wol. Welterusten.........

Geen opmerkingen: