woensdag 8 januari 2020

Luang Prabang in Laos verkennen te voet en alles betalen met kippen.

Donderdag 9 januari 2020,
Hua Hin,

Na een prima ontbijt met jus de orange en gebakken eieren zijn we te voet op pad gegaan om de stad te verkennen.
Het is wel even wennen aan de muntsoort hier want als je 100 euro wisselt krijg je 1 miljoen kippen dus dat is de hele dag rekenen, dus voor even voelden we ons miljonair.
Voor een grote fles bier betaal je 15.000 kip wat 1,50 is.

Eerste ochtend in Sysophone.
We liepen door schilderachtige straatjes en zagen hoe ze in de rivier de Nam Khan aan het graven en baggeren waren om een klein eilandje te verwijderen om nieuwe kade muren te maken van zakken met zand en grind wat ze uit de rivier haalden.

Een schilderij.

Hier wordt hard gewerkt aan de Nam Khan rivier.
Langs de rivier had je een cafe restaurant met de naam Utopia waar je op grote kussens kon relaxen met uiteraard uitzicht over de rivier.
Hier stonden ook wat leuke vervoersmiddelen in de zaak en hingen er brommers in de nok van de zaak.

Bromfiets met zijspan.
Een stuk verder kwamen we bij een bamboe brug die in het regen seizoen onder water verdwijnt.

Richting de Mekong rivier liepen we langs het Nationaal museum en in het centrum was het tijd voor een heerlijke croissant met ham en kaas met een mango shake ernaast.

Indigo, hier zaten we vaak voor een drankje
Wat hebben we het tocht slecht hier!
Voor de avond hadden we een leuk zaakje gevonden in de straat van ons hotel voor een kipschnitsel met gestoomde groente en frietjes wat weer super lekker en gezellig was.
Terug in het hotel nog even de wordfeud bijwerken en dan oogjes dicht en snaveltjes toe.
Welterusten...........

De derde dag hier zijn we verder gegaan met de stad verkennen want het is best een grote stad, Luang Prabang.
Omdat we trage starters zijn en laat zijn vertrokken was het ook weer tijd om iets te eten voor de lunch wat een kopje tomatensoep werd in de Coconut waar ze heerlijke muziek draaiden uit de zestiger jaren.

Even rusten na de eerste meters.
De straatjes binnenin zijn zo leuk en mooi dat je er geen genoeg van krijgt.

Weer een schilderij.
We zijn ook nog even bij de auto pont wezen kijken op de Mekong rivier.

De auto pont.
Voor de avond hadden we een tafel gereserveerd voor 7 uur omdat de vorige avond alles goed vol zat.

We gingen eten in de tourist street bij Yongkhoune waar weer volop keus was. Ik ging voor een stukje beef en Ina nam een porksteak.
Dit alles met een Lao biertje en Ina was aan de rode wijn omdat wit hier slecht te krijgen is.

Avond in touriststreet.
We gingen met de benenwagen terug om wat vet te verbranden want ik ben zeker 5 kilo aangekomen.
Ook wil ik nog even vermelden dat de problemen met mijn schouder voor 99% zijn opgelost door de warmte en/of een smeerseltje wat we hier gekocht hebben.
Dus als dit zo blijft dikke pech Joost de physio behandelaar beneden in de flat!
Welterusten en tot morgen dan staat er een bezoek aan de watervallen gepland.........