woensdag 15 januari 2020

Kuieren door het centrum en afscheid nemen van Martijn.

Donderdag 16 januari 2020,
Hua Hin,

Omdat we laat waren opgestaan en dus laat moesten douchen kwamen we er achter dat de kranen geen water meer gaven.
Na twee keer naar beneden te zijn geweest kwam ik de eigenaar tegen die zeer verbaasd was over mijn probleem, zijn personeel had hem niet ingelicht.
De beste man zei me om geen gezichtsverlies te lijden dat er een leiding was gebroken maar even later kwam er een tankwagen om de tanks te vullen!
Wij mochten even in een andere kamer aan de andere kant van de gang douchen waar nog een klein beetje druk was.
Na het aankleden zijn we naar het oude centrum gefietst om daar wat te wandelen langs de winkeltjes.
Op de markt heeft Ina nog een leuke tas gevonden die ze niet kon laten staan.

Een nieuwe Mulberry

King Kong

We konden het ook niet laten om toch maar weer een massage te nemen in het Hilton straatje waar je zo lekker kan wegdoezelen tijdens het gedoe.

Met gereviseerde benen zijn we naar Martijn gegaan om hem gedag te zeggen want hij gaat even naar Nederland voor twee weekjes om zijn huis te verkopen (tekenen bij de notaris).
Dat gedag zeggen liep ook weer uit dus hebben daar maar gegeten aan de stamtafel en rond half tien hebben we de tuk tuk gebeld voor ons en de fietsen, wij kregen de trappers niet meer rond.
Nog even napraten bij de muziek van het plein en lekker onder een dun dekbed met de airco aan.
Welterusten.............

De volgende dag vonden we het weer tijd voor een bedje op het strand met het nieuw gekochte boek van een Hollander die hier al lang woont.
Een heerlijk boek met annekdotes en korte verhalen over en in Hua Hin, echt een aanrader voor 600 Baht.
Cees en Nora waren er ook en vroegen of we 22 januari mee wilden met een boottocht om te zwemmen en vissen vanuit een haven 30 km ten zuiden van ons.
Later meer hierover, we zijn met een groep van 14 man.
Ina mocht de Hema rookworst van Nora gebruiken om mee te zwemmen, ze was er weg van.

Ina blij met de Hema worst.

Nog even een wandeling door de zee naar Rob een Nederlander die hier ook een strandtent heeft met de naam de Coconut en zijn Thaise ega om een biertje bij hem te drinken.
Rond half vier even langs de Market Village om een flesje bubbelwijn voor Ina te kopen maar helaas we zaten voor 5 uur dus de ketting zat voor het alcohol pad.
Waren we even vergeten, hebben het ook zo druk hier!
Terug in het hotel naar nieuwsuur gekeken op BVN en verkleed voor het avondeten.
We besloten weer naar het blije varken te gaan voor een varkenslapje met pepersaus, friet en salade.
Na het eten nog een biertje op het plein waar Jan en Selma ook weer aanschoven.
We beseffen dat het einde van onze vakantie steeds dichterbij komt, dus je begrijp wel dat ik Ina aan het pushen ben voor 3 maanden volgende keer.