zaterdag 7 december 2019

Heerlijk, we zijn er weer.

Zondag 8 December 2019
Hua Hin

Donderdag om 17.00 zijn we naar Ron gereden om hem op te halen want hij zou ons naar Schiphol brengen met onze auto en dan mocht hij gelijk de auto voor 2 maanden gebruiken bij onze afwezigheid.
Drukte op de weg viel reuze mee doordat we binnendoor zijn gereden over Wassenaar en dan de A44.
Michel kwam ons nog even gedag zeggen op Schiphol met een heerlijke doos bonbons en Lucienne had ons thuis al vaarwel gekust.
Het inchecken hadden we thuis online gedaan en het afgeven van de koffers ging ook supersnel.
Eenmaal door de douane nog even wat Drum voor Wim gekocht en een fles Ketel voor mezelf. Bij gate E18 zijn we aan boord gegaan voor de vlucht naar Bangkok van 10.45 uur.
We hadden een heerlijke vlucht met veel slaapmomenten tussen de maaltijden door.
Bij aankomst een kleine oponthoud vanwege de vingerafdrukken die nu gemaakt worden van iedereen die binnenkomt, zouden ze bij ons ook moeten doen.
Na de douane snel de kelder in om ons meegenomen geld om te wisselen en dan door naar de Vipbus balie om 2 buskaartjes te kopen voor 31 December als we weer naar Bangkok gaan om naar Nan te vliegen voor onze trip naar Laos. Stipt om 17.00 uur vertrok de bus naar Hua Hin, lekker onderuit in de Pullmanstoel voor een rit van 4 uurtjes die ook vlot verliep.
Bij de bushalte buiten Hua Hin overgestapt op een minivan die ons naar het hotel bracht waar we om half negen arriveerden.
Voor het hotel was het een drukte van jewelste met veel politie en bewaking omdat er een grote bekende band optrad op het plein naast ons ,waar we vaak eten. We moesten 100 meter slepen met onze koffers omdat het parkeer terein ook was afgezet.
Even inchecken en snel naar dezelfde kamer 405 als vorig jaar.
We lieten de boel de boel en zijn na ons omkleden met een tuk-tuk naar Say Cheese gereden waar we hartelijk zijn ontvangen door Martijn en Jeroen en de andere vaste gasten.

Sweet&Souer met gebakken rijst.
We hebben een lekker bordje sweet en souer met gebakken rijst gegeten en voelden ons snel weer thuis.
Tegen elf uur namen we de tuk-tuk weer terug om onze eerste nachtrust aan te vangen en ik moet zeggen dat we heerlijk hebben geslapen.

De volgende dag zijn we na een douche en een lekker ontbijt aan de overkant van het hotel op pad gegaan om 2 nieuwe fietsen te kopen omdat dat toch op de lange termijn goedkoper is dan huren.

Op weg naar een ontbijt.
2 fietsen huren voor 2 maanden kost al gauw 7000 Bath. Bij de derde winkel zijn we geslaagd en na enig onderhandelen hadden we 2 gloednieuwe fietsen voor 10.170 Bath wat omgerekend ongeveer 300 euro is. Op de lange baan is dit toch goedkoper dan huren met vooruitzicht dat we volgend jaar misschien 3 maanden gaan want februari is ook nog erg koud in Nederland.
's Avonds zijn we gaan eten op het plein waar Ina een lekkere gebakken Snapper en ik een bordje beef met peper nam en na de maaltijd nog even een afzakkertje bij Martijn want dat hadden we beloofd op onze eerste dag Thailand.
Welterusten..............

Luciënne zei

Welkom thuis in jullie tweede thuis land. Genieten van zon,zee, fietsen vrije tijd en vooral van elkaar.