dinsdag 17 december 2019

Dagje strand, BBQen, en fietsen om het Schilpadmeer.

Woensdag 18 December 2019,
Hua Hin

Voor de maandag hadden we met Martijn afgesproken om een dagje strand te doen bij Mink (Soi 77). Wij waren als eerste en namen 3 bedjes met gelijk een bakje koffie terwijl het personeel 3 bedjes in de zee plaatsen want het was nog hoog water om half elf.
Na een uurtje relaxen vond ik het tijd voor een olie massage op het strand naast ons en dat heeft me goed gedaan moet ik zeggen.
Martijn was ook inmiddels gearriveerd dus hebben even bij gekletst tot de lunch met een koud biertje erbij.
Rond 4 uur zijn we terug gefietst naar ons balkon voor onze middag borrel die we hier standaard hebben ingevoerd.
Voor de avond hadden we een tafeltje voor 3 gereserveerd bij Ray op zijn nieuwe plekje bij Amara op Soi 94 waar de prijzen ons tegenvielen voor Thaise begrippen.
Als ik voor 1 biertje Leo wat niet eens mijn merk is omgerekend 3,70 euro moet betalen is voor mij de lol eraf, na 2 biertjes zijn we opgestapt en gaan eten bij Oy op de hoek van de spoorovergang bij Soi 88.
Een heerlijke pepper steak met frites en Ina een varkenslapje met champion pepersaus.
Deze dag kwam ook weer ten einde en we worden iedere dag een stukje bruiner.
Voor de dinsdag hadden we afgesproken met kennissen om te gaan fietsen rond het Schilpad meer, dat is over het fietspad naar het zuiden ongeveer 30 km schat ik in. Maar helaas na de eerste 3 kilometer kreeg ik mijn tweede lekke achterband in 1 week tijd, gelukkig na 100 meter een bromfiets hersteller waar ik mijn reserve band liet zien want we waren voorbereid na de eerste lekke band!
Een jonge jongen ging aan de slag en binnen een kwartier zat hij er op. Hij wilde ook geen betaling hebben maar heb toch maar 100 Bath achtergelaten op zijn stoeltje.
We konden weer verder en besloten wat te gaan drinken bij de Oase in Khao Takiab, waar Jan me na 10 minuten aanstoot en wees op mijn derde lekke band nu aan de voorzijde!
Wij weer teruggelopen naar een andere bromfiets hersteller die op zijn beurt op de brommer stapte om een nieuwe band te gaan kopen en deze in 5 minuten erom legde.

Een vrouwelijke monteur is hier heel normaal.
160 Bath verder konden we onze reis vervolgen naar onze volgende stop voor de lunch bij Remember aan het meer waar de Ceasar salade met een glas melk prima smaakte.
Na het rondje schilpadmeer nog een drankje op een terrasje voor we aan de terugweg begonnen. Na een goed uur waren we terug op het plein waar we nog even na praatten met een fles koud bier na deze voor ons zware inspanning met 32 graden een 30 kilometer fietsen.
We waren te moe om buiten de deur te gaan eten en hebben een bordje macaroni naar onze kamer gehaald onder het genot van wat Nederlandse tv.
Welterusten en tot een volgende keer.............



Geen opmerkingen: